Realisatie van marketing strategie
Mijn kracht ligt in het ontwikkelen en realiseren van strategische jaarplannen, het leiden van impactvolle campagnes, het leiden van strategische sessies en het succesvol introduceren van nieuwe producten, zoals beleggingsverzekeringen bij Reaal.
Bij PGGM heb ik onder andere een ledenorganisatie succesvol in de markt gezet, waarmee uiteindelijk ruim één miljoen leden zijn geworven.
Resultaatgericht leiderschap
Als leidinggevende geef ik sturing aan grote marketingteams en draag ik verantwoordelijkheid voor aanzienlijke budgetten. Ik heb me sterk ontwikkeld in het aansturen van professionals en ben bedreven in het aanbrengen van commerciële focus binnen marketingafdelingen.
Mijn stijl kenmerkt zich door resultaatgericht leiderschap, waarbij ik altijd werk aan de koppeling tussen marketing en de strategische en commerciële doelstellingen van de organisatie.
Verandering als enige constante
In vrijwel elke functie stond verandermanagement centraal. Mijn kracht ligt in het omvormen en optimaliseren van marketingorganisaties: van structuur en processen tot focus en uitvoering.
Mijn aanpak is pragmatisch, doelgericht en altijd met oog voor verbinding tussen marketing en sales.
Kerncompetenties
• Strategisch marketingmanagement
• Verandermanagement en organisatieontwikkeling
• Commerciële positionering en resultaatgericht werken
• Leidinggeven aan multidisciplinaire teams
• Campagnes (o.a. RTV), productintroducties, ledenwerving
• Sterke verbinding met sales & businessdoelstellingen
LinkedIn
• Manager Marketing & Communicatie – Loyalis (2013-2014)
• Manager Marketing – PGGM (2008-2011)
• Manager Marketing – Reaal Verzekeringen (2002-2005)